Hem recensioner Granskning av robotdammsugaren Xiaomi Roborock S4 / T4

Granskning av robotdammsugaren Xiaomi Roborock S4 / T4

Xiaomi fortsätter att utveckla Roborock-serien - det är en rad robotdammsugare för hemmet. Dess nya representant var Roborock S4-modellen med en ny design - ett genomskinligt lock. Enheten har blivit mer manövrerbar, den passerar bättre trånga platser i huset. Modellen har flera suglägen, ett utmärkt filtreringssystem, ett batteri med stor kapacitet och en ny applikation för en smartphone. Detaljer om funktionerna och egenskaperna för den här gadgeten kommer jag att berätta i min recension.

baner_ali_white

Utseende

Xiaomi försökte sitt bästa: med ett genomskinligt skydd ser det väldigt intressant ut. Det glansiga plastfodralet är tillverkat i svart. Väskan är mycket lätt smutsig, det finns alltid spår av beröring på det. På den övre panelen - en stor knapp, uppdelad i två delar. Den första ansvarar för att slå på / stänga av robotdammsugaren, och den andra är att skicka den till dockningsstationen. En snabb inspektion fångar omedelbart ögat på den plats där den högprecisions LDS-sensorn (lidar) är belägen, som läser objektens placering och form och sedan bygger den mest praktiska rengöringsvägen. Längs enhetens omkrets finns 12 olika typer av sensorer som förhindrar kollisioner och faller från en höjd. Robustdammsugarens huvudborste fick komprimerade borstar och en hopfällbar design med borttagbara spetsar - på detta sätt förenklade tillverkaren rengöring av hårborste och ull. Det finns en sidogummi borste.

Utrustning

Xiaomi Roborock S4 / T4

Dammsugaren förpackas mycket noggrant, i två lådor. Den första är skyddskartong, och den andra är proprietär, på vilken dess egenskaper och funktioner ges. Inuti lådan, förutom själva dammsugaren:

1. Dockningsstation.
  2. Reservfilter.
  3. Borste för rengöring av roboten.
  4. Laddningskabel
  5. Bruksanvisning på 5 språk.

Leveransomfånget är litet. För många Xiaomi-modeller och andra tillverkare är den mer mångsidig.

Funktionalitet

Xiaomi Roborock S4 / T4

Roborock S4 Robot Vacuum Cleaner är bäst lämpad att använda i mattfria rum. Enheten klarar av att rengöra släta golv eller mattor med en liten hög. Sugkraften är 2000 Pa. Följande driftlägen tillhandahålls för styrning av sugkraften:

• tyst (50 dB, 1200 Pa);
  • balanserad (55 dB, 1400 Pa);
  • turbo (60 dB, 1800 Pa);
  • max (65 dB, 2000 Pa).

Du kan styra och välja lägen via den egenutvecklade Roborock-applikationen för Android och iOS. Det ersatte Mi Home, vilket visade sig inte vara det bästa. Den nya applikationen har blivit mer bekväm, uppdateringar släpps regelbundet för den: nya funktioner visas, fel är fixade. Du kan spåra arbete online, göra kartinställningar, dela rummet i separata zoner. Den här modellen ger lagring för upp till tre kort. Den transparenta papperskorgen har en volym på 420 ml. Dammsamlare - med klass E11 HEPA-filter. Det fångar även mögel, mjäll, allergener. Filtret är lätt att rengöra och tvätta under vatten från kranen, en andra reservkit ingår i leveranspaketet. T4 kommer med ett stort 5200 mAh-batteri.Denna laddning räcker för en dammsugare i 150-180 minuters arbete utan avbrott, en full batteriladdning tar 300 minuter. Enheten kan rengöra ett stort område - 250 meter2. Dammsugaren kan övervinna hinder med en höjd av 15 mm. Har skydd mot fall, kollisioner.

Fördelar och nackdelar

fördelar:

• vacker modern design;
  • hög autonomi;
  • navigationssystem, memorera upp till 3 kartor;
  • olika absorptionssätt;
  • ny bekväm mobilapplikation för enhetshantering;
  • ingår - reserv HEPA-filter E11;
  • hopfällbar turbo-borstdesign;
  • stort rengöringsområde - 250m2.

nackdelar:

• högt pris;
  • brist på våtrengöring - endast torr;
  • en sida borste;
  • ett inbyggt filter;
  • Den nya applikationen är bra, men det är värt att ändra den.

Dom

Robotdammsugaren Xiaomi Roborock S4 (T4) är mycket intressant, jag gillade särskilt designen. Pris -308 $: Jag tycker att det är för dyrt. Denna leveransuppsättning räcker helt klart inte: till exempel i modellen iLife V50 Pro Bakom154 $ han är mycket mer. Xiaomi bryr sig alltid om användarvänlighet, så utvecklingen av en ny mobilapplikation är ett stort plus, även om det fortfarande är "rå", mindre brister måste åtgärdas, men det fungerar ganska framgångsrikt.

Nöjd med navigationssystemets tillförlitlighet - detta är en sällsynthet bland de tillgängliga modellerna på marknaden. Det är möjligt att spara upp till tre kort som kan kontrolleras via Roborock-applikationen. Jag kommer att betona ännu högre autonomi, ett stort rengöringsområde, en ny centralborste och ett HEPA-filter. För mig själv, i denna robotdammsugare hittade jag fler fördelar än nackdelar.

623

Vi rekommenderar att du läser:

TOP 12 bästa tvättmaskiner upp till kundrecensioner